Като един от най-прогресивно развиващите се производители в света, BMW отдавна усети, че екологията и динамиката трябва да вървят ръка за ръка. През 2007 г. се появи пакетът от мерки за икономии EfficientDynamics, а няколко години по-късно екореволюцията „роди“ суббранда i за електромобили. Преходът между двигателите с вътрешно горене и задвижването на ток обаче се оказа неизбежен. А европейските производители леко „проспаха“ момента за лансиране на хибридни модели, работейки по-активно на тема „дизел“. Тяхната стратегия функционираше в Европа, но не и на жадния за хибриди щатски пазар – където японците се наложиха активно. Така на компаниите от Стария континент не им остана нищо друго, освен да догонят азиатските си конкуренти. “Хибридизацията“ при BMW обхваща трите най-добре познати модела на марката – Серия 3, Серия 5 и Серия 7. Всички те използват един и същи бензинов двигател – 3-литров с турбо. Ние решихме да сравним последните два, при които моторът с вътрешно горене развива съответно 306 и 320 конски сили. Разлика в мощността на електрическия агрегат, монтиран непосредствено преди невероятната 8-степенна автоматична трансмисия на ZF, обаче няма – и при двете коли той генерира 54 к.с. и разчита на батерия с капацитет 1,35 кВтч. Предимствата на луксозния лайнер, по-скъп с 51 000 лева, се открояват, когато се возите на задната седалка и когато шофирате по магистрала. Мястото зад шофьора е „шефско“ - както се очаква в този клас. Върху лошото покритие на българските високоскоростни пътища „седмицата“ дава значително по-голяма увереност на водача си – най-вече при движение с висока скорост. В това отношение по-леката Серия 5 изостава – защото подскача неспокойно по неравностите. По-късото й с 10 см междуосие обаче се оказва благодат при движението по пътища с много завои. На такива отсечки „луксозният лайнер“ страда заради по-големите си размери – но въпреки това се държи много спортно за класа си. Във всекидневието и двете BMW-та консумират с повече от литър над обещаното - средният разход е около 7,5 л на 100 км при по-малкия „баварец“ и около 8 - при „седмицата“. В града въпреки електрическата помощ през горивните камери и на двете машини преминават над 10 литра бензин. Но стойностите заслужават уважение – все пак говорим за машини с над 300 „коня“. Преди фейслифта си хибридната Серия 7 беше дори по-мощна – оборудвана с 4,4-литровия V8 (449 к.с.), на хартия тя харчеше с около литър повече. Заради монтираните в задната част батерии обемът на багажниците е намален до 375 л при „петицата“ и до 360 л при „седмицата“. Така мястото за товари пада до обичайните за компактния клас нива. По-голям проблем е липсата на двойно задвижване за хибридите – ако искате да бъдете екологични, ще трябва да разчитате само на задно. Цените също са соленички – 126 250 лв. струва базовата Серия 5 Active Hybrid, а екологичната Серия 7 се продава за 177 250 лв. Извод Няма какво да се лъжем – хибридните модели няма да генерират съществена част от приходите на BMW. Поради простата причина, че горе-долу за същите пари в гамата има дизелови варианти с двойно задвижване. „Баварците с две сърца“ ще бъдат екзотика за технократи с екологична съвест – макар че се движат много уверено.
Гол Volkswagen за 6000 евро от 2014 г.
Крум Дончев вози над 40 навигатори
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
